Türkiye’de alışverişi azaltan Orta Doğulu turist Avrupa’da rekor kırıyor

Şeyhun, yılın ilk 5 ayında Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin tax free alışveriş işlemlerindeki paylara bakıldığında geçen yıla göre ilk 10 milliyetin Azerbaycan hariç tamamında küçülme görüldüğünü aktararak, “Geçen yıla göre Rus turistler yüzde 41, Suudi Arabistanlı turistler yüzde 7, Kuveytli turistler ise yüzde 51 oranında küçülüyor. Katar’dan gelen ziyaretçiler ki bu en önemli ziyaretçi gruplarından birini oluşturur çünkü ortalama harcamaları da yüksektir, maalesef yüzde 22 geçen yılın gerisinde seyrediyor” diye konuştu.

ORTADOĞULULAR AVRUPA’DA REKOR KIRIYOR

Orta Doğu’dan gelen turistlerin tax free alışverişin yüzde 37’lik kısmını oluşturduğunu belirten Selim Şeyhun, şu bilgileri verdi:

“Genellikle işlem başına olan ortalama harcamaları da diğer grupların üzerindedir. Dolayısıyla perakende tarafında iyi servis almalarının yanı sıra ülkemizin de bu gruba devamlı bir cazibe göstermesi önemlidir. Kovid-19 öncesi, özellikle 2019’da Orta Doğulu ziyaretçilerin toplamdaki payı yüzde 43 olarak gerçekleşmişti. Bu gruptaki düşüş, toplam tax free işlemlerine de önemli bir etki yapmaktadır. Buradaki en önemli bilgi GCC ülkelerinden gelen turistlerin tax free alışverişlerin Avrupa’da rekor seviyelere ulaşırken Türkiye’de azalma trendinde olmasıdır.”

YÜZDE 79’U MODA VE HAZIR GİYİM

Çinli turistlerin Covid-19 öncesinde tax free işlemlerinde yüzde 10 pay aldığını, ancak şu an aldıkları payın yüzde 1 seviyelerinde olduğunu ifade eden Şeyhun, şunları söyledi:

“Çinliler için yaşadıkları deneyim kadar fiyat da önem taşıyor ve Çinli ziyaretçiler yurt dışına çıkmadan önce nereden hangi ürünü, kaça ve nereden alacaklarını planlamış oluyorlar. Bu nedenle, Çinli turistleri tekrar ülkemize çekmek için onların beklentilerini karşılayan stratejiler geliştirmek kritik önem taşımaktadır. Bu konuda özellikle Alipay ve WeChat Pay gibi, Global Blue sistemlerine de entegre olan dijital cüzdanların perakende sektöründe kabul edilebilir bir hale gelmesi çok önemlidir.”

Türkiye’de yapılan tax free alışverişlerin yüzde 79’luk kısmını moda ve hazır giyim mağazalarının oluşturduğunu, onu yüzde 12 ile saat, takı, mücevher sektörünün takip ettiğini dile getiren Selim Şeyhun, “Tax free alışveriş yapan her turist Türkiye’deki seyahati sırasında ortalama 3,3 adet alışveriş yaptı ve bu alışverişlerin toplamında da 40 bin 700 lira harcama yaptı” dedi.

TEK SEFERDE 7.5 MİLYON TL İLE SAAT VE MÜCEVHER ALINDI

Şeyhun, tax free işlem başına TL ortalama harcamanın ilk 5 ay datasına bakıldığında yüzde 102 artış gösterdiğini belirterek, “Katar’dan gelen ziyaretçiler her yıl olduğu gibi en yüksek tutarlı tax free işlemlerini kimseye kaptırmıyorlar. Katarlılar tax free işlem başına 36 bin lira harcıyorlar, bu rakam geçen yıl 17 bin lira civarındaydı” diye konuştu.

Selim Şeyhun, bu yılın bir seferde en büyük işleminin ise Türk Cumhuriyetlerinden gelen bir turistin 7,5 milyon lira üzerindeki saat ve mücevher harcaması olduğunu sözlerine ekledi.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir